THE I IN THE EYE



⌣   (permanent interferences in experience)



All mirrors are distorted mirrors. All reflections, mirages.














With these, I allow myself.

This series evidences the human imprint in all experiences.

My series of entoptic paintings began with the intention of depicting the uncertain and blurry reality we experience. I chose this technique to try to erase my stroke, so that when I see the works my interaction with them is not evident, I devised them as independent entities, like indefinite portals.

As the years have gone by, I see it as necessary to honor the human presence in every experience, without minimizing even their role as a spectator, apparently passive, but incredibly crucial for the outcome of any situation.



Despite all my efforts to hide my hand at making entoptic paintings





----------------------------------



Esta serie evidencia la huella humana en toda experiencia.

Mi serie de pinturas entópticas comenzó con la intención de representar lo incierto y borroso de la realidad que experimentamos. Elegí esta técnica para tratar de borrar mi trazo, para que al ver las obras no fuera evidente mi interacción con ellas, las ideé como entidades independientes, como portales indefinidos. 

A medida que han ido pasando los años veo necesario el honrar la presencia del humano en toda experiencia, sin quitarle la importancia aunque sea de su rol de espectador, aparentemente pasivo, pero increíblemente crucial para el resultado de cualquier situación.


-Biocentrism

sustractive paintings

incomplete

like archeological arctifacts




strata


inaccesible stratification of meaning and symmetry

















THE GRASP

OF

CHRONOS













La realidad está cambiando, y haciéndose mas ligera

las imagenes pierden firmeza, los statements credibilidad, deep fake confunde y libera

la idea de la certeza se hace más y más irrelevante

la inteligencia artificial en progreso nos comunica ficciones que nosotros creemos

freeing us from the idea of reality

from the illusions of chronos




















on writing



These words, like birds, dashing from my mind if I don’t exteriorise them in the form of writing. Do we access information pulses, like spikes of data visiting our stream of thought, crossing the known, hinting to new connections.